loading...
استفلال قهرمان
علی بازدید : 0 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

سايت گل- تعطیلات نیم‌فصل لیگ بر‌تر امسال هم تقریبا رو به پایان است و اکثر بازیکنان جدا شده، تیم‌های جدید خود را شناخته‌اند. در اين مطلب نگاهی داریم به بازیکنانی که به امید احیاء و رسیدن به سطح اول فوتبال ایران تیم‌های خود را تغيير داده‌اند. البته در این بررسی، بازیکنان خارجی حاضر در لیگ جایی ندارند. فقط سعی شده با استفاده از بازیکنان نامدار و البته قابل احیاء تیمی به وجود بیاوریم كه به دلیل عدم وجود دفاع وسط قابل ذکر سيستم اين تيم 3-4-3 انتخاب شده است.

 

دروازه‌بان: حسين آشنا

از درون دروازه شروع می‌کنیم. اولين نامی که به ذهن می‌آید برای شروع مجدد، حسین آشناست. دروازه‌بانی که تا حضور در اردوهای تیم ملی هم پیش رفت اما به دلیل شکستگی پا امسال در هیچ تیمی حضور نداشت و به تازگی به پیکان پیوسته است. آشنا قصد رقابت با فابیو کاروالیویی را دارد که در تمام بازی‌های پیکان در نیم‌فصل اول حضور داشت.

 

 

مدافع راست: سيدمحمد حسيني

در سمت راست خط دفاعی از سیدمحمد حسینی استفاده کردیم. مدافع تاثیرگذار و گلزن سابق ذوب‌آهنی‌ها که در طول نود دقیقه بار‌ها تا دروازۀ حریفان می‌رفت و برمی‌گشت. اکنون حسینی قصد پاسخ به کم‌لطفی کربکندی در کنار گذاشتن وی از ذوب‌آهن را دارد و احتمالاً در کنار احمد آهی در خط دفاعی ملوان به فكر بازگشت به روزهای خوب خود است.

 

 

مدافع چپ: حسن اشجاري

در سمت چپ خط دفاعی بهترین گزینه حسن اشجاری است که با تعویض باشگاه قصد بازسازی خود و رسیدن به سطح اول فوتبال ایران را دارد، هرچند وی امسال در بازی‌های سپاهان دومین بازیکن از نظر میزان دقایق بازی بود اما هرگز نتوانست بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد و حال با پیوستن به آبی‌های پایتخت به فکر احیای خود است.

 

 

مدافع وسط: ميثم حسيني

البته پست تخصصي ميثم مدافع مياني نيست اما به دليل نبود بازيكن در اين منطقه مجبوريم نام او را به عنوان مدافع مياني درج كنيم. البته او سال گذشته در چند بازي به دليل كمبود بازيكن در اين پست براي استقلالي‌ها به ميدان رفته است. با توجه به بازی‌های متعدد استقلال در لیگ قهرمانان و جام حذفی و لیگ بر‌تر شاید ميثم حسينی به کار این تیم می‌آمد اما گویا پازل تاکتیکی امیر قلعه‌نویی جایی برای وی نداشت. حالا حسینی براي یافتن جایگاهي ثابت در بین یکی از با ثبات‌ترین خطوط دفاعی لیگ در نفت تهران انگيزه بالايي دارد.

 

 

هافبك كناري؛ ميلاد زنيدپور

در خط هافبک از میلاد زنیدپور چپ پا شروع می‌کنیم. بازیکن موفق سال‌های گذشته سایپا و راه‌آهن که با یک دنیا انگیزه به پیکان پیوسته تا یک و نیم فصل ناموفق خود در داماش و سپاهان را به فراموشی بسپارد و از اینجا به تیم ملی و شاید یکی تیم‌های بزرگ پایتخت برسد.

 

 

هافبك مياني: رضا حقيقي

رضا حقیقی هافبک جوانِ اخیراً پرسپولیسی شده نفر بعدی ماست. رضا بازیکنی است که با بازی‌های خوب خود می‌تواند فوتبال ایران را در پست هافبک دفاعی تا سال‌ها بیمه کند. البته حقیقی در ادامه بازی‌های پارسال خود، نیم‌فصل موفقی را در فجرسپاسی سپری می‌کرد که مصدومیتی بی‌موقع، در 7 هفتۀ پایانی او را از بازی‌های لیگ دور کرد اما اکنون با بازگشت خود آن هم از راه سرخپوشان پایتخت قصد حضور در تیم ملی را دارد.

 

 

هافبك مياني: عادل كلاه‌كج

بازیکن بعدی ما در این خط عادل کلاه‌کج است. بازیکنی که نیم‌فصل اول ۷۰۳ دقیقه برای سپاهانی‌ها بازی کرد و اتفاقاً تک‌گل خود را هم به همین تیمی که اکنون به آن پیوسته یعنی پرسپولیس زد! اما کرانچار بازیکنی همچون آروین بولکو را به وی ترجیح داد و کلاه‌کج با بازگشت به پرسپولیس در فکر نشان دادن بالا‌ترین توان خود است. البته تيم «احيايي‌ها» در اين پست داوود حقی را هم دارد. حقی در طول نیم‌فصل اول عضو هيچ تيمي نبود و با بازگشت به تیم قدیمی خود قصد اوج گرفتن دارد.

 

 

هافبك كناري: محسن يوسفي

به عنوان آخرین بازیکن خط هافبک از محسن یوسفی نام می‌بریم که از قضا وی نیز چپ‌پاست. بازیکنی که طي حضورش در سایپا هرگز به گرد پای دوران اوجش در استقلال هم نرسید. سایپایی‌ها در ابتدای فصل امید زیادی به او داشتند اما فقط ۴۱۲ دقیقه برای این تیم بازی کرد و حالا با پیوستن به نفت تهران قصد نشان دادن ارزش‌های خود را دارد.

 

 

مهاجم: ميلاد ميداوودي

در خط حمله تیم فرضی ما هر گوشه را نگاه مي‌كنيم پاي استقلال در ميان است و بازيكنان اين خط يا از استقلال جدا شده‌اند يا تازه به اين تيم پيوسته‌اند. در این خط باید از میلاد میداوودی شروع کنیم كه از استقلال به آلومينيوم پيوسته و اتفاقا در نخستين بازي دور برگشت مقابل استقلال سراسر انگیزه است. ميلاد در تلاش است تا فصل کابوس‌وار خود را به فراموشی بسپارد و با بازگشتش به دوران قبل از مصدومیت سنگین فصل پیش، روزهای كلنجار رفتن با امیر قلعه‌نویی را از یاد ببرد.

 

 

مهاجم: امين منوچهري

اما فوروارد بعدی هم جداشدۀ دیگری از استقلال است. امین منوچهری پدیدۀ فصل گذشته سایپا که با هزاران امید به استقلال پیوسته بود، ولی در طول نیم‌فصل گذشته هرگز نتوانست نظر سرمربی و هواداران استقلال را جلب کند. او اکنون با پیوستن به نفت تهران قصد استارت دوباره را دارد.



مهاجم: عباس محمدرضايي

اما آخرین بازیکنی که در تیم اصلی ما قرار دارد یکی از پدیده‌های بی‌چون و چرای لیگ امسال است که قطعاً باشگاه فجر فقط به دلیل نیاز مالی مجبور به فروش وی شد. عباس محمدرضایی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار فجر در نیم‌فصل اول لیگ بود که اگرچه روزهای موفقی را سپری کرد اما حالا با حضور در استقلال قصد شناساندن خود را به همه فوتبالدوستان دارد.

نيمكت ذخيره‌ها

البته روی نیمکت اين تیم فرضی هم ذخیره‌هایی داریم که امید به احیاي آن‌ها کمتر است. بازیکنانی همچون مجتبی زارعی که نیم‌فصل ناموفقی را در تیم شکست‌خوردۀ گهر گذراند و حالا با امید به شوک‌های میثاقیان به آلومینیوم پیوسته است. فرزاد حاتمی که يك نیم‌فصل معمولی در تراکتورسازی داشت و با چند ماه تاخیر برای سومین سال پیاپی به امیر قلعه‌نویی پیوسته است. حسین کعبی که پس از بي‌اعتقاد شدن یکبارۀ علی دایی به خودش اکنون در نفت آبادان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. محسن خلیلی که برای بازگشت به دوران اوجش هرچه پارسال در مس کرمان رشته بود امسال در صباي قم پنبه کرد آن هم با پایین‌ترین دقایق بازی در صبا. و بالاخره مهدی کیانی از بازیکنان ثابت و تاثیرگذار داماش که به دلیل اختلاف با حمید درخشان از این تیم کنار گذاشته شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما مناسب ترین فرد برای کاپیتانی استقلال کیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 425